Momentalne
som tuto metodu prestal robit za pochopenie Vam Dakujem
Mnozí z Vás, kteří čtete tyto řádky, jste učiteli,
dětskými psychology nebo vychovateli (možná máte i kvalifikaci rodiče nebo prarodiče) a za léta své
praxe jste nejednou zápasili s těžkostmi při výchově a vzdělávání dětí různých věkových kategorií.
Určitě víte o dětech, které mají potíže s psaním, čtením nebo s počty, mýlí si a zaměňují písmena,
případně číslice. Některé děti zase trpí na hodinách tělesné výchovy či kreslení, případně jsou
zakřiknuté, neprůbojné nebo právě naopak, příliš živé. Máte pocit, že jste pro odstranění problému
udělali vše, co bylo ve vašich silách, a přesto zjišťujete, že vaše úsilí minulo
cíl.
V dějinách školství je
zaznamenaných vícero pokusů o zlepšení výchovně vzdělávacích procesů. Mnohé z nich představují
obrovský krok vpřed. Přesto se nadále setkáváme s dětmi, u kterých výsledky, navzdory velmi
příznivým podmínkám vytvořeným ve škole a rodině, neodpovídají očekáváním. Proč k tomu dochází,
přestože vy sami máte pocit, že už nic nestojí v cestě jejich úspěšnému rozvoji?
Vysvětlení problému a následně jeho řešení najdete
v metodě One Brain (Jednotný mozek). Název metody je odvozen od ideálního mozku, kdy pravá a levá
hemisféra dokonale spolupracují.
Pravá mozková hemisféra vidí obraz jako celek, její pohled je holistický, je nositelkou
uměleckých schopností, vnímá pouze prostor a ne čas, pracuje s obrazy, barvami, se symboly, je
schopna neomezeného vnímání, nezná pojem strach a nesoudí. Je nositelkou ženské složky našeho
já.
Levá mozková hemisféra
logicky uvažuje, analyzuje, usuzuje, lineárně vnímá a klade důraz na detaily, vnímá strach,
orientuje se časově, kontroluje, odpovídá za názorové přesvědčení a je nositelkou mužské složky
našeho já.
V naší levé mozkové
hemisféře existuje oblast zodpovědná za přežití (Společná integrační plocha - SIP).Ve stresových
situacích (které nás provázejí v čase prenatálního vývoje, při porodu, v dětství iv dospělosti) může
"odpojit" 75 i více procent mozku, tj.. levý přední mozek a celou pravou hemisféru. Neurologická
reakce na negativní informaci nabývá formu neurologické blokády. Vzniklé blokády nám umožňují pouze
reagovat, nikoliv logicky myslet. Pokud přední mozek (jeho funkce je vykonávat nové a alternativní
volby) a pravá hemisféra (specializující se na kreativní uvědomování si) odpojeny, tj.. zablokované,
ovládá nás pocit bezmocnosti, ztratí se naše tvůrčí logika a nejsme schopni správně jednat.
Opakujeme přitom stále stejné, staré, destruktivní a neproduktivní reakce.
Negativní zážitek způsobí zablokování energetického
proudění na mozkové úrovni a následně i v příslušné části těla. Výsledkem může být celá řada
duševních i fyzických těžkostí např.. alergie, bolesti hlavy a zad, obezita, různé typy závislosti,
fobie a podobně, ale především to, co nás v souvislosti s dětskými problémy zajímá nejvíce a nač se
systém One Brain zaměřuje na prvním místě-DYSLEXIE.
V uplynulém období byla dyslexie charakterizována jako porucha řeči,
těžkosti s učením (čtení, psaní, záměna písmen nebo číslic, matematika, jazyky, pravopis, pochopení
učiva ....), hyperaktivita, později porucha koordinace, resp. nedostatek spolupráce pravé a levé
mozkové hemisféry. Navzdory dnes již pokročilejšímu výzkumu v dané oblasti se často problém dyslexie
řeší medikamentózní léčbou, která však ve většině případů potíže s učením
neřeší.
Dyslexie je ve
skutečnosti nesprávná komunikace mezi pravou a levou mozkovou hemisférou a obvykle též mezi přední a
zadní částí mozku. Ve většině případů je vyvolána emocionálním traumatem nebo stresem, které jsou
tak intenzivní, že následkem strachu, bolesti, případně strachu z bolesti, si jedinec v mozku
naprogramuje "bílé skvrny" u některých svých schopností. Od traumatizujícího okamžiku pak celý život
existenci těchto schopností popírá.
Člověk, resp. buněčná paměť lidského těla, eviduje všechny informace o každé energetické
blokádě.Facilitátor, případně ten, kdo využívá metodu One Brain, vhodnou korekcí klientovi pomáhá
příslušnou blokádu odstranit, aby člověk, který ho vyhledal, získal schopnost využívat celý svůj
mozkový potenciál, když se dostane do podobné stresové situace. Například, pokud někoho pokousal pes
a on se kvůli tomu psů bojí, můžeme se s touto metodou dobrat ke vzpomínce na událost, uloženou v té
části těla / mysli která je v současnosti vlivem nepříjemného zážitku odpojena (zablokována). A
výsledek korekce? Při nejbližším setkání se psem se tento člověk už nebude bát.
Pomocí metody One Brain můžeme velice snadno určit
příčinu stresu a jeho emotivní dosah a odstranit strach nebo bolest ze vzpomínky na danou situaci a
navodit normální, účinný neurologický tok.
Určitě mnozí z nás byli v dětství při řešení domácího úkolu z počtů pokáráni,
protože jsme znění příkladu nepochopili hned, nebo při psaní někdo kritizoval náš rukopis. Následkem
toho domácí úkol a emoční bolest splynuly a v hlubší emocionální hladině ovlivňují naše vnímání i
jednání v přítomnosti.
V
systému One Brain používáme svalový test. Mozku - našemu biologickému počítači, můžeme zadat
jakoukoliv otázku a odpovědi ano / ne dostaneme v podobě změny svalového napětí. Facilitátor velmi
jemně zatlačí svou dlaní na mírně předpaženou ruku klienta, aby pomocí biologické zpětné vazby
získal odpověď na svou otázku. Záporná emoce sval oslabí, kladná ho zpevní. Svaly ruky při reakci na
danou otázku / podnět zeslábnou, popřípadě zůstanou pevné.
Toto nám umožní abychom se dopracovali k potřebným informacím a
odpovídající technice, prostřednictvím níž můžeme energetickou blokádu jemně, ale rychle a účinně
odstranit. Vztah "mozek - sval" je totiž obousměrný a vhodnými pohyby svalů můžeme zpětně ovlivňovat
mozek.
Samotná korekce se
skládá z mimořádně jednoduchých pohybů, dotyků, použity i při akupunktuře, případně světelného
působení, časově velmi nenáročné. Jsou natolik jednoduché, že je pro člověka zvyklého na složité
lékařské přístroje, je neuvěřitelné, jaký výsledek můžeme dosáhnout tak jednoduchým
způsobem.